Burjánzik a lustaság és a tudatlanság!  

Valószínűleg sok embernek nem lesz szimpatikus az alábbi írás, de itt az ideje, hogy saját kezünkbe vegyük az egészségünket és bevalljuk végre magunknak, hogy hulladékkaját eszünk!

A mai napig sokan kutatják az globális elhízás okát. A ma élő nemzedékek valószínűleg az elhízásra hajlamossá vált elődök leszármazottai. A korlátlan táplálékfelvétel korszakát éljük és mindez nem fog büntetlenül maradni. Ahogy ezt már tapasztaljuk is.

Mi az az üres kalória:? Zsír és cukor.
Tovább

Valóban fogyasztanak ezek a módszerek vagy a legendák csapdájában élünk?

Létünk elixírje a víz

Az élet vízben kezdődött, mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy testünk 70-80 %-a víz. Míg egy csecsemő testében kilogrammonként 690 gramm víz van, addig egy felnőttében 600 gramm. Korunk előrehaladtával a mennyiség folyamatosan csökken.

Ahhoz, hogy anyagcserénk megfelelően működjön, vízre van szükségünk, ezért fontos a mennyiségen túl a minőségi folyadékpótlás is. Szabályozza hőmérsékletünket, ezt szolgálja az izzadás, emellett méregtelenítő hatása is bizonyított.

Minimum napi 8 pohár víz fogyasztása ajánlott!
Tovább

A termékenység csodaszere

A méhpempő a természetnek egy olyan csodája, ami minden hormont elő tud állítani, akár inzulin vagy pajzsmirigy hormont is. Viszont egy másik területen is kiváló munkát végez, ez pedig a termékenység. Mind a női, mind a férfi termékenységet pozitív módon befolyásolja, hiszen a benne lévő anyagok ráveszik a szervezetet arra, hogy azokat az anyagokat állítsák elő, amelyre éppen szüksége van.

Hölgyeknél ha az ösztrogént kell növelni, akkor abban segít, az uraknál pedig a megfelelő tesztoszteron mennyiség előállításában játszik közre.

egészség babavárás méhpempő A méhpempő mind a női, mind a férfi termékenységre pozitívan hat.
Tovább

Tízből kilenc magyar ebben szenved

A magyar lakosság 95 százaléka D-vitamin hiányos!

Első, országos, reprezentatív D-vitamin-szint mérő kutatás készült 2017-ben, melyet a Semmelweis Egyetem Belgyógyászati Klinika kutatócsoportja végzett el, melyet nyilvánosságra is hoztak a D-vitamin konszenzus szakmai konferencián.

A korábbi 60 százalékos becslés sem volt kevés, de a 95 százalékos arány már komoly problémára hívja fel a figyelmet.

Tovább

"Matracjelenség" - a nők 95%-át érinti! 

Mit tehetünk a narancsbőr ellen?

A narancsbőr (cellulit) legfőbb oka a vér- és nyirokkeringés funkcionális zavara, a hajszálerek falán keresztül több folyadék jut ki a sejtek közzé, lassul a visszaszívódás és elszállítás, ami ödémához vezet. Már egy egész sereg cég próbál segíteni a nők millióit érintő problémáján, a narancsbőr eltüntetésén. A narancsbőr csökkentésére és megelőzésére már nagyon sokfajta stratégia létezik.

Tovább

A legnagyobb átverés: a fluor!

Az emberek mindent elhisznek?

Mi haszna van a fluoridos fogrémeknek? Van egyáltalán? A fogzománcot biztosan nem óvja meg, hiszen kutatások is bebizonyították, hogy a fogzománcon keresztül nem szívódik fel semmi.

fluor Vajon miért tesznek fluort a fogkrémekbe?
Tovább

Mi védi a korosodó nőket az infarktustól?

A civilizáció nem csak a fejlődést hozta el, hanem a szív- és érrendszeri megbetegedések magas arányát is. A halálesetek több mint 45%-áért felelősek.

Minden egyes sejtünknek nap mint nap tízezer szabadgyöktámadást kell kiállnia. Ezeket a támadásokat például az A-, C- és E-vitaminok védik ki, és ha mindez nem történne meg, akkor a sejtjeinket szétbombázná ez az ostrom.

Tovább

Mit eredményez már napi 15 perc jóga?

Már napi 15 perc jóga kedvező hatással van egészségünk megőrzésére.

jóga mozgás egészség légzés Frissít, erősít, boldogít!

10 éve léptem frigyre a jógával, amit autodidakta módon sajátítottam el, mert fogyni akartam. Sikerült is 20 kilót leadnom a segítségével, no és persze nem elhanyagolható a megfelelő táplálkozás sem!

Tovább

Hogyan növelhetjük az idősek szellemi teljesítőképességét?

Fontos lépések a teljesség igénye nélkül

Ahogy idősödünk, a szervezetünk egyre kevesebb táplálékot képes felvenni. Ugyanolyan felelősségünk idős szervezetünk egészségesen tartása, mint fiatalon. Bár tény, hogy a fiatalkori életvitelünk határozza meg harmadik életszakaszunk minőségét.

Létezik egy tanulmány, ami megmutatta, hogy milyen veszélyes lehet az egészségre a vitaminhiány idős korban is. Ez a Bethanien tanulmány.

Tovább

Mit együnk lefekvés előtt?  Egyszerű karcsúsítószerek

Nézzük először a számokat 

Köztudott, hogy fehérjéből épülnek fel az izmok. Na de odafigyelünk-e az értékes kombinációkra? Hiszen fontos, hogy a szervezet megfelelő minőségű és mennyiségű saját anyagot képezzen ezekből. Íme egy példa:

100 gramm állati fehérjéből a test 70 gramm testfehérjét készít. 

míg...

100 gramm növényi fehérjéből mindössze 30 gramm saját anyagot képes előállítani. 

fehérje  étkezés  egészség  karcsú

És itt jön a fentebb említett értékes kombináció, amivel növelhetjük a fehérje értékét. Bevált kombinációk lehetnek ( egyénenként változó lehet):

  • müzli ( cukor nélkül, növényi itallal)
  • burgonya és tojás
  • hüvelyesek vagy zölsdégek hússal illetve hallal.

Ezek kombinációk 100 grammjából 60 gramm testfehérjét készít  a szervezet. 

Érdemes arra figyelni, hogy 

egész napra egységesen osszuk el a fehérjeadagokat. Ne vigyük túlzásba, azaz ne akarjuk egyetlen nagy mennyiségű fehérje étkezéssel letudni az egész napot, mert ez lebomlik és a vesén keresztül szépen el is hagy minket. Beoszthatjuk étkezésenként 10-20 grammra is a bevitt mennyiséget.  

Mégis honnan tudjuk, hogy mennyi fehérjére van szükségünk? 

Így számolhatjuk ki:

Testsúly (kg) X 0,8 gramm= ..........gramm fehérje

Pl. Én 57 kg vagyok, azaz 57 kg X 0.8 gramm = 45.6 gramm fehérjére van szükségem.  

Állati vagy növényi fehérjét fogyasszunk inkább?

fehérje  étkezés  egészség  karcsú

Lehetőség szerint együtt a kettőt. Az állati fehérje zsírt biztosít számunkra, a növényi rostot. Az állatit ne ész nélkül fogyasszuk, figyeljünk az alacsony zsírtartalomra. 

És akkor tádáááám! 

Mi a legjobb és leghatásosabb zsírégető az emberi szervezetben? 

fehérje  étkezés  egészség  karcsú
Mitől ég a zsír?

Bizony a jó öreg növekedési hormontól. Mély álomban termelődik. Ahhoz, hogy ez az anyag aktivizálódjon, két aminosavra van szükségünk. Ez pedig az arginin és lizin. Ezek megtalálhatóak a zabpehelyben, a tejtermékekben, a tojásban. szárnyasokban, tengeri halakban. 

Akkor jöjjön hát a Tipp esti órákra

Lefekvés előtt igyunk egy pohár sovány tejet vagy növényi italt (rizs, kókusz, zab), de akár ehetünk szárnyashúst egy kis citrommal meglocsolva, joghurtot zabpehellyel. Ezenkiívül természetesen vannak még számtalan megoldások. 

Ne felejtsük! A szervezet csak úgy működik helyesen, ha az alkotóelemek összhatása, amiket beviszünk, harmóniában vannak egymással!

Jó étvágyat!

Beremiké  esszenciái

fehérje  étkezés  egészség  karcsú

Tovább
«
12

Esszencia

blogavatar

Maratonfutóként számos állapotba kerültem már, ami írott sorokért kiáltott. Nem fogok szigorú receptekkel traktálni senkit, egyszerűen csak azt akarom közvetíteni, hogy ha megszereted a mozgást, és a helyes táplálkozást, más területek is jobbá válnak az életedben (a munkád, a kapcsolataid, a magadhoz fűződő viszonyod). Az oldal célja az általános egészségen túl az információközlés.

Utolsó kommentek

Feedek